Na den do Prahy

21.03.2022

Je víkend a vstávám poměrně brzo. Vyjíždím totiž na výlet směr Praha. Vlak, nalakovaný světle modrou barvou, přijíždí v 7:15 přesně na první nástupiště. Stojím na hlavním nádraží v Brně, kde se hromadí spousta lidí, a čekám, až se otevřou dveře. Po nastoupení do vlaku najdu volné místo a posadím se. Hlavu si položím na sklo a pozoruji mizející město. V 10:00 přijíždím do Prahy. Již z dálky vidím věžičky Pražského hradu, střechy okolních domů a rozsáhlou Vltavu. Vystupuji z vlaku a jdu směrem do centra, kde si všímám různých restaurací, kaváren a obchůdků se suvenýry, u kterých se shromažďují turisté. Z Brna jsem si nic nepřivezla, a tak si v supermarketu na rohu ulice koupím vodu a něco malého k svačině. Pak už se vydávám směrem ke Karlovu mostu, kde je, jako vždy, mnoho lidí. Dále pokračuji do metra a lanovkou na Petřín. Chvíli se procházím a čekám, než fronta na rozhlednu opadne, a pak už vycházím nahoru. Čím výš jsem, tím větší mi je zima. Výhled je ale překrásný. Poté co udělám pár fotek, scházím dolů, protože už necítím prsty. Kdybych zde byla v létě, určitě bych tu zůstala déle. Říkám si, že mě ze zimy vysvobodí rychlá chůze, a tak vyrážím pěšky zpět do centra. Při průchodu centrem narazím na malou restauraci v malebném domečku. Už mi kručí v břiše, a tak si dám s radostí teplé jídlo. Je večer a už mi zbývá jen poslední střípek mého výletu - představení ve Stavovském divadle. Z divadla odcházím zamyšlená nad právě proběhlým kulturním zážitkem. Nasedám do vlaku, který se rozjíždí. Ve vlaku po cestě zpět do Brna přemýšlím, kam zajedu příště.

Eliška Michalicová - reportáž, zdroje obrázků: pensionprague.cz

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky